Podsistem komunalnog poslovanja

Uvod

Poslovanje firmi sa delatnošću komunalniha poslova može se pratit kroz nekoliko oblasti poslovanja:

Projektom IS-a sve ove oblasti integrisane su u jedinstven integralni Informacioni sistem firme sa direktno povezanim elementima poslovanja (npr. Automatski se formiraju stavovi za finansijsko poslovanje iz podsitema naplate ili r obno magaterijalng knjigovodstva), jedinstveni registri itd. Kod obračuna naplate komunalnih troškova uradjeni su programi za razne načine obračuna (prema stanju brojila, prema broju osoba, prema površini kuće, stana itd). Robno-materijalno knjigovodstvo vodjenja zaliha obuhvata materijalnu i finansijsku evidenciju zaliha robe koje se unose u magacine. Projektom je predvidjeno vodjenje zaliha u real time okruženju (svaki ulaz i izlaz robe odražava se na stanje zaliha), dok se stavovi za finansijsko knjigovodstvo automatski formiraju po nalogu računovodstva.

 

Praćenje obračuna i naplate komunalija

Praćenje obračuna i naplate komunalija je jedna od glavnih oblasti poslovanja firme. Obračun i naplata komunalnih troškova uradjeni su programi za poslovanje:

Obračuni i naplate komunalija mogu se vršiti: Prema stanju brojila - Vodi se registar brojila sa podacima: broj brojila, vrsta brojila (pojedinačno, grupno), tip brojila, master brojilo,.…. Unos stanja brojila možete vršiti sa stanjem preseka (početno stanje, zamena brojila..), očitanim stanjem brojila (za tarifu kod struje jednotarifno, dvotarifno), da li je master ili grupno brojilo. Master brojilo je brojilo kada ispod sebe ima pojedinačnih brojila (npr: u lokalima zgrade) koje može da bude i grupno brojilo (npr: stanovi ulaza zgrade). Mogućnost preseka stanja prilikom promene brojila (brojila za struju, vodomera) i otpisa duga usled havarije vodovoda (negativna količina), Obračun brojila (struja, voda, topla voda, grjanje ..) vrši se prema stanju brojila, uključenim faktorima obračuna (npr: zone potrošnje struje zelena, plava ...) , uključenima obaveznim pretplatama (na brojilo, angažovanu snagu, moguća TV pretplata ...) i predefinisanim rasporedima naplate za grupna i master brojila (npr: po članovima domaćinstva ....). Obračun se vrši za svaku stavku posebno sa obračunom poreza na dodatu vrednost.

.

Prema površini i broju osoba .- Vodi se registar pretplatnika(registar kuća, stan, lokal ..) sa podacima: broj pretplatnika, šifrom komitenta (MB,LB-koji je umatičen u registru komitenata pravna ili fizička lica sa svim podacima komitenata), adresom pretplatnog mesta, kvadraturom, brojem članova domaćinstva i usmerenjem računa za naplatu (na adresu pretplatnika ili adresu komitenta). Na osnovu unetih podataka o pretplatniku i izboru načina obračuna vrši se obračun komunalnih usluga prema površini ili broju članova domaćinstva. Obračun i unošenje korisnika vrši se posebno - pravna lica, fizička lica, sa različitim cenama (mogućnost promene cena na jednom mestu) za robu (voda, struja) i ostale usluge.

Zbirni nalog-račun:- Moguće je formiranje zbirne fakrure za objedinjenu naplatu više vrsta komunalnih usluga u jedan račun (npr: voda, topla voda, grejanje, iznošenje smeća, čišćenje itd.) Na zbirnom računu svaka stavka iskazan je posebno sa posebno iskazanim PDV-om. Klasiranje i štampa korisnika po reonima-ulicama, azbučnom redu (fizička lica) Takodje je data mogućnost da se uz račun fakturiše i neke druge usluga – baždarenje brojila (struju, vodomera), popravke na mreži, upotreba vozila. Zaduženja za inkasante u % naplate usluga ( za pravna i fizička lica) Zaduženje u zgradama - voda po članu domaćinstva,

Naplata na blagajn:- Naplata na blagajni vrši se prema broju računa. Ako je zbirni račun unosom broja računa program nudi sve stavke iz računa. Čekiranjem stavki u računu možete da uradite celokupnu ili delimičnu naplatu računa. Stavke koje ste čekirali na naplatu automatski se povezuju (otvorene stavke) sa zaduženjem. Mogućnost ispravke usled greške unosa podataka ili knjiženja. Za naplata putem banke uradjeni su programi za automatsko učitavanj podataka sa tekućeg računa firme dobijenim putem ascii filova (datoteka) od banke Za komitente koji kasne sa plaćanjem dati su programi za obračune kamata, opomene i automatsko štampanje tužbi po isteku datuma valute preko zadatog iznosa.

Vodjenje materijalnog knjigovodstva

Vodjenje materijalnog knjigovodstva za pretpostavku ima postojanje potrebnih registara. To su registri artikala, magacina, tarifa i procentnih stavova za tarife. Pored ovih registara neophodno je postojanje entiteta koji predstavljaju sastavni deo Informacionog sistema firme To su: kalendar knjiženja, registar komitenata, registar magacina i nosioca troškova, kontni plan, model kontiranja, nalog, stavka_naloga…. Evidencija robe obuhvata promene u materijalnom knjigovodstvu i automatsko ažuriranje zaliha materijala.

Ulaz robe-Prijemnica: Dolaskom prijemnice dobavljača vrši se uknjižavanje robe na zalihe po artiklima, organizacionim jedinicima i magacinima. Kod unosa prijemnice vrši se za svaki artikal kalkulacija cena. Parametrima u sitemu označavanja šifarnika posla možete setovati da se roba na zalihama vodi uprosečavanjem cene (Nova cena u prijemnici uprosečava cene na zalihama), veleprodajnim, maloprodajnim ili planskim cenamai. Na kalkulaciju cena jednog artikla utiču troškovi (transporta, pretovara, drugih usluga ..), rabat ili marža, preneti porezi i akcize koji se obračunavaju na ulasku robe. Sami možete odrediti troškove i elemente koji utiču na cenu. Uvodjenjem PDV automatski (dobavljač je obveznik PDV-a) i sami odredjujete da li roba koja ulazi na zalihe ulazi u režim PDV-a ili ne. Takodje je omogućeno da sve cene i kalkulacije radite i u stranoj valuti.

 

Izlaz robe-faktura: Formiranjem naloga za izlaz robe fakture kupcu, interni nalog trbovanja-izlaza vrši se isknjižavanje robe sa zalihe po artiklima, organizacionim jedinicima i magacinima. Kod obrade fakture vrši se za svaki artikal kalkulacije cena formiranjem cene koja se takodje setuje u sistemu. Roba koja se skida sa zaliha smanjuje količine dok se cena na zalihama ne menja. Na kalkulaciju cena jednog artikla utiču troškovi (transporta, pretovara, drugih usluga ..), rabat ili marža, porezi i akcize koji se obračunavaju pri izlasku robe. Stope poreza i akciza automatski se učitavaju na osnovu predefinisanih tarifnih stavova i datuma kada je dokument formiran. Sami možete odrediti troškove i elemente koji utiču na cenu. Takodje je omogućeno da sve cene i kalkulacije radite u stranoj valuti.

Fakturisanja usluga: Formiranjem naloga za uradjene usluge vrši se za svaki uslugu kalkulacijom cena na osnovu unetih cenovnika usluga ili slobodnim unosom cene usluga. Na kalkulaciju cena usluge utiče stope poreza koja se automatski učitava na osnovu predefinisanih tarifnih stavova i datuma kada je dokument formiran. Nalozi robno-materijalnog knjigovodstva dele isto zaglavlje sa finansijskim nalozima projekta informacinog sistema firme. Redni broj naloga dobija se automatski u okviru firme, dok su dokumenti prijemnica, faktura, interni nalog, prenosi formiraju u okviru posla i organizacionih jedinica.

Uključivanje u finasijsko knjigovodstvo

Za svaki formirani nalog kroz robno-materijalno knjigovodstvo ili obračun komunalija automatski se formiraju stavovi u finansijskom knjigovodstvu na osnovu predefinisanih modela kontiranja (za kupca, dobavljača, rabat, troškovi, porezi, marže itd …) Automatskim formiranjem stavova finansijskog knjigovodstva eliminisan je ponovni unos podataka u finansijskom knjigovodstvu. Glavna knjiga firme dobija se isključivo sumiranjem stavki analitike po organizacionim jedinicama, kontima, datumu knjiženja,odeljenjima.

 

Izveštaji i upiti u stanja

Za bolje poslovanje firme uradjeni su neophodni izveštaji i upiti u stanja finnsija i zaliha. Izveštaji i upiti mogu se podaliti u nekoliko grupa :

 

početak | ko smo mi | klijenti | proizvodi | servisi | kontaktirajte nas
Optimizirano za rezoluciju 800x600