Podsistem kućnog bankarstva
homebanking

Uvod

Sve brži razvoj Internet-a neposredno utiče na razvoj novih tehnologija u kreiranju informacionih sistema za banke. Približavanje krajnjem korisniku usluga je tendencija na globalnom nivou čemu teže i banke, koje svoje informacione sistema prilagodjavaju za pružanje usluga putem Interneta. Globalna mreža Internet-a već danas nam omogućava da se vrši: narudžba i kupovina roba, bankarskie transakcije ograničenog domena, upotreba bankarskih kartica (VISA, Master Card itd..). Razvoj sigurnosnih alata za kodiranje i šifrovanje podataka doneće i brži razvoj bankarskih poslova koji će se moći obavljati putem Interneta. Ekspanzijom Interneta došlo je i do razvoja software-a, kreirani su grafički alati za razvoj informacionih sistema koji podržavaju poslovanje na Internetu. Tendenciju razvoja alata za Internet slede i firme ORACLE, Microsoft itd..

Homebanking

Aplikacija za homebanking komitentima banke pruža mogučnost da deo svojih poslova obave praktično ‘od kuće’ tj. korišćenjem svog PC računara i Internet mreže. Zaštita podataka banke od neovlašćenog pristupa sprovodi se instalacijom podataka homebanking-a na posebnom serveru. Ovaj server ima programe i bazu podataka samo za korisnike homebanking usluga i mora biti odvojen od Intranet mreže banke.

Osim zaštite podataka banke od neovlašćenog pristupa, vrši se i zaštita od neovlašćenog pristupa podacima u okviru same baze podataka za homebanking. Ovom vrstom zaštite štite se sami podaci baze podataka homebanking-a, sa pravima pristupa, tj. samo vlasnik podataka može da vidi samo svoje podatke i da nikom drugom njegovi podaci nisu dostupni. Ova vrsta zaštite je ostvarena korišćenjem lozinke (Pin-a) od strane svakog korisnika usluga kućnog bankarstva. Kod kreiranja ove lozinke primenjeni su slični algoritmi kao za kreiranje zaštite kod platnih karticaku. Ovakva zaštita obezbedjuje veliku sigurnost kod pristupa podacima.

Korisnik usluga homebankinga-a ima obavezu da se registruje sa svojim identifikacionim podacima (lični broj, ime i prezime i adresa) ako je gradjanin, a ako je firma sa identifiikacionim podacima firme (matični broj, naziv firme, adresa). Na osnovu unetih identifikacionih podataka pismenim putem u zapečaćenoj koverti korisniku se dostavlja lozinka (Pin) i uputstvo za dalji rad.

Poslovi koji su obuhvaćeni homebanking projektom podeljeni su u četiri celine:

  1. Kreiranje Home page –

  2. stranica za banku

    Obezbedjena je stručna pomoć kod kreiranja Home page stranice za banku na Internetu, upotrebom najnovijih alata kao i davanje sugestija oko primene uradjenog dizajna korišćenjem slika, video zapisa. Vrši se obuka saradnika sektora banke za kreiranje vlastitih Home page-stranica za prezentaciju poslovanja organizacionih delova, mogućnosti poslovne saradnje sa organizacionim delovima banke i krajnjih korisnika, prezentacije propisa i uputstava poslovanja pojedinih sektora.

    Konsultanske usluge kod kreiranja e-mail adresa za saradnike banke i obuka za korišćenje e-mail pošte.

  3. Poslovi sa gradjanima

Poslovi sa gradanima obuhvataju osnovne bankarske usluge koje komitenti-gradjani mogu raditi preko Internet mreže.

Nakon prijave korisnika i dobijene lozinke, korisnik usluga se opredeljuje za servise koji želi da koristi. Za svaki servis usluga dat je i cenovnik pojedinih usluga. Za banke sa više filijala korisnik usluga mora prijaviti i filijale u kojima ima otvorene račune.

Komitentima gradjanima za sada stoje na raspolaganju sledeći servisi:

Poslovi sa firmama

Poslovi sa firmama obuhvataju osnovne bankarske usluge koje komitenti-firme iz zemlje i inostranstva mogu raditi preko Internet mreže.

Nakon prijave korisnika usluga – firme i dobijene lozinke (Pin-a) korisnik se opredeljuje za servise koji želi da koristi. Za svaki servis usluga dat je i cenovnik pojedinih usluga. Za banke sa više filijala korisnik usluga mora prijaviti i filijale u kojima ima otvorene račune.

Komitentima firmama za sada stoje na raspolaganju sledeći servisi:

Opšti servis

Opšti servis obuhvata pružanje usluga banke, koje mogu koristiti svi korisnici koji se prijave na bančin Home page, bez obzira da li imaju ili nemaju poslovnu saradnju sa bankom. U ovom servisu daju se korisne informacije za prijavljene korisnike, u cilju privlačenja novih korisnika bankarskih usluga. Servis ima neograničene mogućnosti širenja informacija koje su korisne za svakog korisnika, a sve u cilju podizanja rejtinga banke.

Servisom opštih usluga prezentiramo samo deo korisnih usluga:

Ponuda bančinih firmi

Ukoliko je banka osnivač više firmi za poslovanje u oblastima koje nisu vezane direktno za pružanje bankarskih usluga (trgovina, osiguranje, turizam, itd), putm Internet-a moguće je direktno referenciranje na Home page neke od bančinih firmi, na kojima možete tražiti usluge koje pružaju pomenute firme.

 

početak | ko smo mi | klijenti | proizvodi | servisi | kontaktirajte nas
Optimizirano za rezoluciju 800x600