Podsistem medicinskog poslovanja

Uvod

Podsistem medicinskog poslovanje je softwer-sko rešenje poslovanja medicinskih ustanova. Programi podržavaju poslovanje banjskih lečilišta, poliklinika, bolnica, domova zdravlja i drugih zdravstvenih ustanova.Kompletno rešenje projekta podrazumeva praćenje pacijenta od prijema pacijenta na lečenje, njegovog smeštaja, pregleda, praćenja lečenje-terapija pa do otpusta pacijenta sa lečenja. U svim ovim segmetima praćenja pacijenta podaci se samo preuzimaju i na raznim odeljenjima dopunjuju.Transparentnost podataka pacijenta u okviru lečilišta doprinosi brziom uvidu u podatke svih učesnika u lečenju (lekari, terapeuti, sestre, itd) što znatno olakšava i ubrzava donošenje odluka.Brza infomacija zadovoljan korisnik usluga je geslo koje će značajno unaprediti rad vaše ustanove.

 

Poslovi kartoteke i ostali poslovi medicinskih tehničara

Poslove medicinskih tehničara je početni proces lečenja pacijenta. Ako su to ustanove sa velikim prilivom pacijenata neophodno je formirati liste čekanja pacijenata prema raznim stepenima prioriteta. Smeštaj pacijenata u sobe je takodje proces koji ima svoj ciklus i koji za velike ustanove može biti značajan. Potrebno je voditi računa o zauzetosti ležajeva po sobama, polu pacijenata i vremenu provedenom na lečenju. Za ovo je uradjen set programa koji u potpunosti automatizuje prijavu pacijenta na lečenje i njegovo obaveštavanje o vremenu kada treba da dodje na lečenje.Prijemom pacijenta u ustanovu počinje proces lečenja pacijenta. Medicinski tehničari (sestre) prvo moraju otvoriti karton pacijenta sa matičnim podacima pacijenta. Ukoliko je pacijent već bio na lečenju njegovi se podaci automatski učitavaju. Pored administrativnog dela za medicinske tehničare (sestre) uradjeni su programi za otpust bolesnika kao i praćenje propisanih terapija .Medicinski tehničari kod otvaranja mogu u karton pacijenta skenirati rezultate labaratorijskih nalaza i rengenskih snimaka.Podaci o pacijentu koji je jednom umatičen tj.primljen u medicinsku ustanovu ostaju u bazi te je moguće praćenje njegove kompletne istorije bolesti (tj. svih njegovih bolesti ili svih njegovih otvorenih kartona po različitim odeljenjima).Po prijemu pacijenta svi (lekari i ostalo medicinsko osoblje) na svojim računarima, mogu dobiti na uvid podatke o svakom primljenom pacijentu po različitim kriterijumima (npr. po imenu, broju zdravstvene knjižice, dijagnozi, datumu prijema i dr).

 

 

Poslovi lekara-specijalista

Programi za praćenje pacijenta kod lekara (specijaliste) obuhvatju pregled kartona pacijenata prema ambulantama i redosledu dolazaka. Na osnovu prijavljanog spiska vrši se upućivanje pacijenata kod odredjenog lekara ili u ambulantu. U vodjenju dijagnoze pacijenta moguće je uneti opisne podatke pregleda (uputna dijagnoza, lična anamneza, porodična anamneza, objektivni nalaz, klinički i neurološki pregledi, praćenje bolesnika u toku lečenje itd …). Broj i stepen opisa pregleda odredjuju sami lekari. Kod unosa podataka koriste se unapred uneti tekstovi (npr: Pacijent je došao………….dana na pregle sa tegobama …………… itd) koje lekari formiraju sami ili koriste medjunarodnu klasifikaciju bolesti.U terapijskom delu moguće je unositi terapije karakteristične za banjsko lečenje (npr. broj bisernih kupki, kineziterapije i dr…) sa opisom terapije, brojem tretmana, ili terapije medikamentima (lekovima) sa količinima, vremenom uzimanja leka.

Kod otpusta pacijenta sa lečenja na osnovu unetih opisa pregleda automatski se formira opisna otpusna lista.Kod svakog novog pregleda lekar-specijalista ima mogućnost pregleda već ranije postavljenih dijagnoza i prepisanih terapije bez obzira koji je lekar prepisao, što mu omogućava da na brz način dobije uvid u kompletnu kliničku sliku jednog pacijenta.Specifično za banjsko lečenje (kao i za bolnice) omogućeno je praćenje (izvršenje) prepisanih terapija po salama za terapiju, kao i automatsko formiranje dnevne liste terapija za pacijenta.

Poslovi materjalnog knjigovodstva i matični podaci

Programi za vodjenje materjalnog knjigovodstva omogućavaju vam praćenje i nabavku, skladištenja i utroška sanitetskog materjala, različitih vrsta (od različitih banjskih rekvizita do lekova i dr.)Na osnovu trebovanja materijala (rekvizita, lekova) formiraju se priručni magacini materijala prema odeljenjima na osnovu kojih se mogu dobiti tačne informacije o potrošnji materijala (lekova) na svakom odeljenju.Na osnovu ovih podataka mogu se formirati liste neophodnih materijala (lekova) čija je kolicina na zalihama pala ispod propisanih minimuma,liste o potrošnji, liste o dobavljačima i dr. liste karakteristicne za magacinsko poslovanje.U okviru matičnih podataka obuhvaćeni su različiti šifarnici koji omogućavaju brzo i jednostavno prilagodjavanje ove aplikacije za različite zdravstvene ustanove, kao i šifarnici standardne za sve (šifarnik dijagnoza, kategorija osiguranja i dr.)

 

Uključivanje u finasijsko knjigovodstvo

Postoje dva načina formiranja finansijskih naloga. Finansijski nalozi koji su nastali kod otpusta pacijenta u zavisnosti od tipa pacijenta (upućen na lečenje na trošak zdravstvenog osiguranja, privatno lečenje ili na trošak firme) i finasijski nalozi nastali na recepciji (plaćanje ostalih usluga, usluga u restoranima itd) .

Za sve usluge automatski se formiraju finansijske stavka prema zavodima osiguranja,pacijentim, firmama idr. Za uslugu ili robu prodatu u restoranu ili prodavnici za gotovinu, ili za koju nije bitan naziv kupca finansijske stavke knjiže se na matičan broj firme IS-a.Za svaku stavku koja je učestvovala u kalkulaciji cena kod ulaza ili izlaza robe automatski se formiraju knjigovodstveni stavovi. Automatskim formiranjem stavova finansijskog knjigovodstva eliminisan je ponovni unos podataka u finansijskom knjigovodstvu. Automatsko formiranje stavova i njihovo kontiranje omogućeno je postavljanjem (formiranjem) modela kontiranja koji se unese kod starta projekta, izmene kontnog plana ili unosom nove vrste posla.

 

Izveštaji i grafikoni

Iz podsistema medicinskog poslovanja moguće je dobiti čitav set raznih upita, izveštaja, i grafikona.Izveštaji su grupisani prema delovima poslovanja:

Izveštaji medicinskih tehničara (sestara), Izveštaji liste čekanja, teleks obaveštenje, liste trebovanja, terapijske liste itd..Opšti izveštaji.Statistički izveštaji pacijenata prema osiguranju, prema zavodima osiguranja, mestima, prema lekarima, prema kategorijama bolestiIzveštaji lekara-specijalista, Izveštaj lekara, otpusna lista, izveštaji za terapije, grafikoni pregleda prema lekarima, prema broju pacijenata, tipovima osiguranja itd…Finansijski izveštajiIzveštaji iz finansija ,prijemnice, fakture,kartice, izveštaji iz glavne knjige , registri itd ….

 

Povezanost sa ostalim podsistemima

Fleksibilnost aplikacije za medicinsko poslovanje ogleda se u tome što može da funkcioniše kao nezavisna celina, ili čini satavni deo informacionog sistema firme (banje, bolnice, zdravstvenog centra itd..) Odlika jedinstvenosti integralnog Informacionog sistema firme čini povezanost podsistema za:

  • Podsistem za hotelsko poslovanje

  • Podsistemi za robno-materijalno poslovanje maloprodaje i veleprodaje,

  • Podsistem finansijkog poslovanja,

  • Podsistem zarada,

  • Podsistem osnovnih sredstava.

  • Povezanost ovih podsitema odlikuje se zajedničkim registrima, podatak unet u bilo kom podsistemu (odeljenju) dostupan je svima i ne može se uneti dva puta (ostali ga preuzimaju), podatak unosi radnik (lekar, medicinski tehničar-sestra, referent …) na mestu nastanka podatka.

    početak | ko smo mi | klijenti | proizvodi | servisi | kontaktirajte nas
    Optimizirano za rezoluciju 800x600